قناری سفید
نوشته شده توسط : علیرضا خسروانی

چگونگی تولید قناری سفید رنگ :

رنگ طبیعی قناری سبز وبافته های رنگ که در تشکیل و ترکیب رنگ پرهای قناری تاثیر و دخالت دارند عبارتند از سه رنگ سیاه وقهوه ای و زرد.

رنگ زرد زمینه رنگ آمیزی پرهای قناری را تشکیل میدهد در صورتی که رنگهای سیاه و قهوه ای در ترکیب و آرایش رنگ پرهالی قناری دیده می شود .

رنگ زرد چون زمینه رنگ آمیزی پرهای قناری است بتدریج برسایر رنگها غلبه نموده و رنگ قناری راتشکیل میدهد ولی به علت فعل وانفعال یک پدیده طبیعی این وضع نیز ثابت نمانده یعنی به علت عمل موتاسیون ژنها رنگهای دیگری در قناری ها به وجود آمده است .

ژنها که تنها عامل انتقال رنگ وسایر خواص ارثی اجداد به اولاد هستند گاهی به خودی خود به طیب خاطر تغییر کلی پیدا میکنند که این تغییر حالت را در اصظلاح علمی موتاسیون گویند .

اولین موتاسیونی که در ژنهای قناری پیدا شد در سال ۱۷۰۹ بود که در میان قناری های سبز قناری دارچینی رنگ به وجود آمد .دیگری در سال ۱۹۰۰ درهلند بود که یک قناری سبز خیلی روشن تولید گردید .

سومی در سال ۱۹۰۸در لندن وزلاندنو صورت گرفت ونتیجه این موتاسیون یک قناری مایل به سفیدی بود .بالاخره در سال ۱۹۱۸ در شهر مونیخ آلمان یک قناری سفید یکدست بدنیا آمد واز سال ۱۹۴۲ به بعد با استفاده از این موقعییت تعداد زیادی قناری سفید در آلمان جوجه کشی شده و به تمام دنیا صادر گردید .

از همان تاریخ در کشور انگلستان قناریهای آلمانی برای تغییر رنگ قناری های انگلیسی مخصوصا نژاد یورکشایر مورد استفاده قرار گرفت .

وقتی که ژن موتاسیون پیدا میکند به دو طریق ظاهر میگردد یکی به فرم طبیعی ومعمولی خودش دیگری به فرم تازه . موتاسیون ژن قناری به فرم طبیعی در رنگ زرد ظاهر شده  و فرم تازه آن همان رنگ سفید یا رنگهای دیگر است .





:: بازدید از این مطلب : 862
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: